pondělí 25. března 2013

Experiment: Bez cukru, bez chleba, na jaře netřeba :)

Zkoušela jsem to už loni na jaře, spontánně, pod vlivem zážitků na jistém tripu: asi tři týdny jsem jedla jen bio zeleninu, bio maso, vajíčka, oříšky, vynechala jsem úplně všechny obilniny.


Bylo to super, hodilo mě to do úplně jiné dimenze, mnohem akčnější, schopnost uskutečňovat věci šla nahoru min. o 100%.

Což bych teď tak nějak potřebovala...:)

Bohužel, nepostavila jsem se k tomu tehdy dost vědomě, a vrátila jsem se pak k závislosti na pečivu a cukru, nedošlo mi, že jaksi o to tam šlo.

Tak se tímto zavazuju, že si dám totální pauzu od těchto dobrot znova, tentokrát vědoměji, a poctivě omrknu, co to dělá.
Tentokrát netřeba tak extrémně, v rozumné míře rýži, luštěniny, nelepkové obilniny, můžu, ale vynechám veškeré pečivo, mouku, pšenici, a jakékoliv koncentrované cukry, na měsíc.

Pak sem napíšu report, jaké to bylo či je :)

A teprv pak přidám něco o nějaké teorii k tomu, proč tahle změna PRO NĚKOHO a NĚKDY může zřejmě být fajn. Před tím rokem jsem ani žádnou teorii neznala, nejdřív jsem to otestovala, a pak teprve na ni narazila :)
Teorie jsou stejně vedlejší. Podstatné je, co komu funguje v praxi.

Zajímavé je, že třeba i ájurvéda, která obecně považuje obilí za základ stravy a kvalitní cukr v rozumné míře za lék, doporučuje občas půst s vynecháním obojího. Když jsem to poprvé četla, zírala jsem na to: to má být půst? Co tím chtějí říct ? :)

Každopádně zřejmě to je právě teď právě pro mně správně, protože když se podívám na fotky receptů typu "paleo", např. tu na začátku příspěvku, úplně se mi sbíhají sliny a mám z nich nehorázně dobrej pocit :), zatímco když se podívám na chleba, vydává tělo divné zvuky ;)

Tak za měsíc :)