pondělí 1. dubna 2013

Bojím se, ale udělám to....další tip na zásadní knížku

Možná jsem se kdysi někde setkala s titulem téhle knihy. Jen titulem. Netušila jsem ani, že jde o celou knihu.
A už ten titul samotný mi jako náctileté zásadně pomohl, postavila jsem si na něm celou jednu strategii chování, která mi ve spoustě klíčových okamžiků umožnila jednat - pokud jsem si na ni dokázala vzpomenout a použít ji:).
A nebo jsem o té knize nikdy neslyšela a přišla jsem na to sama :)
Každopádně věta, kterou uvnitř používám, je úplně navlas stejná jako název té knihy. Tedy, její originální název: jedná se o knihu Susan Jeffers: Feel the Fear and Do It Anyway.
Feel the Fear and Do It Anyway
V češtině vyšla pod poněkud méně úderným názvem:
Uvědom si svůj strach a překonej ho
- ale dobře, že ji v češtině máme :)


A nedávno jsem se dozvěděla, že to tedy je celá kniha, a okamžitě jsem si ji objednala. Protože i když tu strategii v nejzákladnější podobě už používám třeba 20 let, pořád ji potřebuju používat mnohem víc.

Je to útlá knížka o tom, jak a proč se bojíme v rozmanitých oblastech svého života, co nám to přináší, bát se a nehýbat se z místa - a hlavně jak se z toho dostat :) Jak změnit pohled na životní situace, jak přijmout zodpovědnost za vlastní realitu a přestat si stěžovat a kritizovat a místo toho něco dělat:)

Je legrační, že kniha byla před 20 lety odmítnuta desítkami vydavatelů, někdy i s hrubými slovy, jak tohle nemůže nikoho zajímat. Zřejmě bylo příslušným pracovníkům nepříjemné zamyslet se nad otázkou vlastních strachů. Autorka to dokonce na rok málem vzdala, ale pak cítila, že to musí zkusit znova, že to prostě je potřeba vydat, protože text opravdu může pomoct moc lidem.
A když se konečně podařilo a nakladatel se našel, stala se kniha obrovským bestsellerem, byla přeložena do desítek jazyků a po 20 letech se stále prodává...:)
Tahle informace mi přináší radost. Že je tolik lidí, kteří se nebojí podívat na svůj strach, kteří ji číst chtějí a pomáhá jim.