pondělí 21. března 2022

Smutný Reflex

 Snad pokaždé, za léta, když si koupím Reflex, je mi z něčeho smutno. Tentokrát z úvodníku. Popírat klimatické změny, tvrdit, že "máme technologie na jejich zvládnutí", shazovat ekologickou přestavbu společnosti, a to vše pod záminkou, že máme vážnější problém v podobě Ruska....

........ježíšikriste, cože? Rusko a válka je obrovský problém, v nejblbější dobu, ale umírání Života na Zemi je problém zjevně ještě větší. Doufejme, že nás současné události sjednotí, a to nám trochu pomůže, až nám za pár let spadne na hlavu...
A tak mě napadá, že bohužel podle mě problém úplně největší jsou inteligentní, vzdělaní západní lidé, kteří ještě v roce 2022 uvažují jako pan redaktor, a ještě to hlásají do světa 🙁
Vlastně to dokážu pojmenovat, co se mi celou tu dobu v Reflexu nelíbí, co je společným jmenovatelem, a udělám to:
- Řadu let, pokaždé, když jsem si koupila Reflex, byl tam nějaký článek, který se navážel do "esoteriky" nebo různých nových forem alternativního životního stylu.
A i když chápu, že v těchto sférách, jako všude, je i mnoho ne tak dobrého, tyhle články mi přišly neférově shazující vůči --všem--, kdo se zajímají o něco, co předchozí generace neřešily. Takové...staromilecké. Prostě "ty nové věci tu nechceme, jsou fuj a určitě jsou od ďábla, koukněte na tyhle negativní příklady..."
Takovýhle přístup veřejného média pak podporuje a spoluvytváří nesmyslnou a umělou rozdělenost mezi zastánci nových myšlenek a konzervativnějšími lidmi...
- Loni byl Reflex plný odporu proti covidovým opatřením a očkování.
A přestože jsem v podstatě velkou část roku byla takovým názorům otevřená, forma, kterou je sděloval Reflex, mi sympatická nebyla.
Opět, cítím z toho takové: "Fuj, změna, přece nebudeme nosit roušku a omezovat se v chození do hospody, to musí být nějaká vymyšlená vymyšlenost, takovou realitu nebereme...."
Nepřijetí toho, že tu prostě máme nějakou přítomnost, která vyžaduje nějakou reakci, a zhnusený odpor měnit kvůli tomu sebemenší zvyk...
- No a tohle, to je zase to samé. Klimatická změna podle takhle uvažujících lidí nemůže být skutečná, to tu přece ještě nikdy nebylo a bohdá nikdy nebude. A měnit kvůli ní celou společnost? To si museli vymyslet nějací pošahanci....
Ač v tom vidím staromilectví, zároveň je to typický projev takové té postmoderní nemoci. Když se mi realita nelíbí, vymyslím si nějakou jinou.
Čímž pánové vlastně dělají úplně to samé jako někteří ti esoterici, kterým se vysmívají....
Jasně, že válka je podle nich důležitější než klima, protože to je naopak něco starého známého, co tu bylo od začátku civilizace.
Smutné, moc smutné, že se mainstreamové médium chová takhle, a zjevně celý tým inteligentních lidí vůbec nedomýšlí zodpovědnost za svůj vliv na čtenáře.
Doufám teda, že jim nekřivdím, koupila jsem si za těch pár let třeba 15 čísel. Ale bylo to fakt ve všech, pořád ta samá energie, tak bych řekla že úplně ne.
A to v 90. letech začalo jako tak příjemný časopis, proto asi právě ještě občas podlehnu pokušení si ho koupit, mívala jsem ho ráda, byl pro mě jedním ze symbolů nového, svobodnějšího světa.